Ekonomi

Morgan Stanley’e göre otomobil satın alınabilirliği 2008’de görülen seviyelere geri döndü

Morgan Stanley (NYSE:MS) analistlerinin Cuma günü yayınladıkları bir rapora göre, Avrupa’da araba sahibi olmanın maliyeti son on yılın en düşük seviyesinde ve Amerika Birleşik Devletleri’nde 2008 yılında görülen seviyelere yakın.

“Değerlendirmelerimiz, bir araç kiralamasının, yakıtın ve sigortanın birleşik aylık maliyetinin uzun yıllardır görülen en yüksek seviyede olduğunu gösteriyor. Mevcut ortalama satış fiyatları, faiz oranları ve operasyonel giderlerle birlikte, toplam aylık maliyet uzun vadeli ortalamadan yaklaşık %40 daha fazladır.”

Avrupa’da araç sahibi olmanın maliyeti, vergi ve diğer kesintilerden sonra insanların mevcut gelirlerine kıyasla son on yılın en düşük seviyesine yakınken, Amerika Birleşik Devletleri’nde son on altı yılın en düşük seviyesindedir.

Morgan Stanley tarafından da belirtildiği üzere, otomobillerin satın alınabilirliğindeki bu önemli düşüş, gelirdeki artış ve düşük borçlanma maliyetleri nedeniyle daha ekonomik hale geldiği bir dönemi takip etmektedir. Ancak ortalama satış fiyatlarında son dönemde görülen önemli artış bu olumlu eğilimi tersine çevirmiştir.

Borçlanma maliyetlerinin son birkaç yıla kıyasla çok daha yüksek olması, vergi sonrası gelir artışının yavaşlaması ve öngörülemeyen ekonomik iklim nedeniyle insanlar otomobil sahibi olmanın getirdiği mevcut maliyetleri yönetmekte zorlanıyor. Analistler bu durumun yakın gelecekte otomobil fiyatlarında bir düşüşe yol açacağını öngörüyor.

“Otomobil üreticilerinin olağanüstü karlar elde ettiği bir dönemin ardından, otomobilleri alıcılar için daha uygun hale getirmenin ana yolunun fiyatları ayarlamak olduğuna inanıyoruz – bu, otomobil üreticilerinin kar marjları ve genel performansları konusundaki temkinli duruşumuzu bilgilendiriyor” dediler.

Analistler ayrıca otomobil üreticilerinin fiyatları düşürmek için yüzde sıfır finansman veya bayilerden indirim gibi pazarlama teşvikleri sunmak gibi dolaylı yolları kullanmaya devam edebileceğini belirtti. Bu taktikler ortalama satış fiyatlarında ani fiyat düşüşleri olarak görülmese de, üreticilerin faiz ve vergi öncesi kar (FVÖK) marjlarını etkileyeceği tahmin ediliyor ki bu da analistlerin sektöre ilişkin kötümser görüşlerinin temel nedenlerinden birini oluşturuyor.

“Otomobillerin satın alınabilirliği, borçlanma maliyetlerinde daha hızlı bir düşüş veya insanların vergi ve kesintilerden sonraki gelirlerinde kayda değer bir artışla daha iyi hale gelebilir. Otomobil üreticileri de fiyatlandırma zorluklarının olumsuz etkilerini dengelemek için satış hacimlerini artırabilir ve bu da mutlak EBIT’deki düşüşü telafi edebilir.”

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

narmanhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu